Thursday, August 24, 2017

මිනිසුන්ට වෛර කිරීමෙන් සංසිඳුවා ගතහැකි කෝපයක් දැන් මා තුළ නැත.


ඇතැම් කාරණා සම්බන්ධයෙන් අපි කෝපයට පත්වෙමු. අපට වෛරයක්ද ඇති වෙයි. තරහක් ගොඩ නැගෙයි. එම වෛරයට, තරහට හේතුවන්නා පුද්ගලයෙකු නම් මනුෂ්‍ය‘යෙකු නම් ඔහු පිළිබඳ වෛරයෙන්, තරහෙන් පසුවීම සාමාන්‍ය ස්වභාවයයි. %මූ තමයි මට මෙහෙම කළේ, මූට ගේම දෙන්න ඕනේ.... මුව කපලා දාන්න ඕනේ...^ වැනි හැඟීම් මගේ සිතේ නැත. සියලු දේ සම්බන්ධව මට දැන් තිබෙන්නේ විශාල කලකිරීමක් හා අනුකම්පාවක් පමණි. දැන් මා ජීවිතය සම්බන්ධයෙන් බොහෝ සෙයින් දුක් වෙමින් සතුටක් අත්පත් කර ගැනීමට වෙහෙසෙන මිනිසෙකි.
බිරිඳ පවසන පරිදි මගේ ඇතැම් ප්‍රකාශ නිසා මිනිසුන්ගේ සිත් බොහෝ සෙයින් රිදෙන අතර, එම මිනිස්සු ඒ පිළිබඳව  කම්පා වෙති. ඇතැම් විට මා කෝපයෙන් පවසන වදන් නිසා වැඩිපුරම හඬා ඇත්තේ බිරිඳය. අතීතයේ මම බොහෝ සෙයින් දරුණු වදන් භාවිත කරමින් ගැටුම් ඇති කර ගත්තෙමි. විශ්වවිද්‍යාලය තුළ දී මතවාදී හරඹ සැමවිටම අනෙකාගේ සිත රිදවන සුළු විය. අනෙකාව තර්කයෙන් පරාජය කර මම අසීමිත සතුටක් භුක්ති වින්දෙමි. දැන් මා තුළ එම සතුට නැත. අනෙකාව තර්කයෙන් පරාජය කර %ඌට දුන්නා වැඩේ^ කියා සතුටුවීමේ මානසිකත්වයක් දැන් මට නැත. දැන් මම ඊට වඩා ගැඹුරින් ලෝකය තේරුම් ගැනීමට උත්සාහ කරමි.
මේ සියල්ලේ අර්ථශුන්‍යභාවය දැන් දැන් මට දැනෙමින් පවතියි. ඒ නිසාම කිසිවක් හඹායාමේ ආශාවක් මට නැත. තනතුරු, තානාන්තර දැරීමේ කිසිදු ආශාවක්ද නැත. පෙර මා පැවසූ පරිදි ජීවත්වීමට තරම් මුදලක් මා සතු වේ නම්, මේ ලිවීම් සියල්ල මම නවතා දමමි.
රැකියාවක් කරන විට බොහෝ කරුණු කාරණා අවබෝධ වෙයි. මා සෑම විටම සිතන්නේ මා මෙන්ම අනෙකාද රැකියාවක් කරන්නේ ජීවත්වීමට බවය. මට ලැබෙන වැටුපෙන් මගේ අඹුදරුවන් පෝෂණය කරන්නා සේ, අනෙකාද වැටුපෙන් අඹුදරුවන් ආරක්ෂ කරන්නේය. ඒ නිසා සෑම විටම මා, මා ගැන සිතන ආකාරයෙන් අනෙකා ගැනද සිතිය යුතුය.
යමක් සිදු වූ විට දැන් මා කනගාටුවට පත් වන්නේ මා ගැනය. කෝප වී ප්‍රකාශ කළ වදනකින් අනෙකාගේ සිත රිදුණු විට ඒ පිළිබඳව සිතමින් මමද බොහෝ සෙයින් සිත රිදවා ගත්තෙමි. ඒ නිසා හැකි තරම් ගැටුමෙන්, වෛරයෙන් ඈත්ව සිටීමට මම උත්සාහ කරමි.
එවිට සිතට පුදුම සැහැල්ලුවක් දැනෙයි. මම දැන් එම සැහැල්ලුව විඳිමින් සිටිමි.

mamatharunaya.blogspot.com 

No comments:

Post a Comment