Monday, April 4, 2016

ඔබ තෝරාගත යුත්තේ වඩා සාධාරණ බොරු ඇත්ත නොවේද?






අපි සියලු දෙනා මහා බොරුවක් තුළ පුංචි ඇත්තවල් සෙවීමට දුක්විදින මිනිසුන් බව මම ගිය සතියේ ඔබට පැවසුවෙමි. ඒ ඇත්ත අතරින් එක ඇත්තක් වන්නේ දේශපාලන ඇත්තයි. හරි හෝ වැරදි යූ.ඇන්.පී. දේශපාලන ඇත්ත බහුතරය විසින් පිළිගෙන ඇත. අපි කැමති වුණත්, අකමැති වුණත් යූ.ඇන්.පී. දේශපාලන ඇත්ත තුළ අපට ජීවත් වීමට සිදුව තිබේ. මම පෞද්ගලිකව ජේ.වී.පී. ඇත්තකට කැමති වුවත්, එකී ඇත්ත මන්ත්‍රීවරු හය දෙනෙකුට සීමා වී තිබේ. ඒ අනුව යූ.ඇන්.පී. ඇත්ත මන්ත්‍රීවරු සියයකින් පමණ වැඩි විය.  අපි පිළිගත් ඇත්ත පරාජයට පත්වී තිබෙයි. ඒ අපි පිළිගත් ඇත්ත බොරු වීම නිසා නොව, මිනිස්සු ඇත්ත පිළිගන්නේ ඔවුන්ට ඇත්ත යැයි  සිතෙන දේ අනුව නිසාය. සිතන දේ සෑම විටම ඇත්ත වන්නේද නැත. ඇත්ත දේ සෑම විටම සිතෙන්නේද නැත. අපේ ඇත්ත ඔබට බොරු විය හැකිය. ඔබේ ඇත්ත අපට බොරුවිය හැකිය. ඇත්ත සෑම විටම ඇත්ත නොවී බොරුවේ නියෝජනයක්ද වන්නේය.
වඩාත් හිතකර, වඩාත් මනුෂ්‍යවාදී, වඩාත් සාධාරණ මතවාදී ඇත්ත නියෝජනය කළේ ජේ.වී.පී.ය. එහෙත් ඔවුන් පරාජයට පත්වී තිබේ. බහුතර මිනිස්සුන්ට සාධාරණය අවශ්‍ය නැත. වඩාත් හිතකර මනුෂ්‍යවාදී වටපිටාවක් අවශ්‍ය නැත. ඔවුනට අවශ්‍ය සාධාරණ නොවන, මානුෂ්‍යවාදී නොවන සමාජයකි. දැන් එම සමාජය ජාතික ආණ්ඩුවක් ලෙස පැමිණෙමින් තිබේ. ඉදිරි වසර කිහිපය තුළ අපි ජාතික ආණ්ඩු ඇත්ත තුළ ජීවත් විය යුතුය.
ඔබත්, අපත් පිළිගන්නා ඇත්ත ඇත්තම නොවේ. ඇත්ත, ඇත්ත යනුවෙන් දෙයක් දේශපානය තුළ නොපවතියි. දේශපාලනය තුළ පවතින්නේ බොරු ඇත්තකි. බොරු ඇත්තවල් ගොඩක් අප ඉදිරියේ තිබේ. ඉන් ඔබ තෝරාගන්නේ මොන බොරු ඇත්තක්ද? ඔබ තෝරාගත යුත්තේ වඩා සාධාරණ බොරු ඇත්ත නොවේද?
ඇත්තම ඇත්ත යනුවෙන් දෙයක් භාෂාවෙන් කතා කරන ජීවිතය තුළ හමුනොවේ. භාෂාමය සංකල්ප හා ඒ  අනුව ජීවත් වීම ඇත්තම ඇත්ත නියෝජනය නොකරයි. එය බොරු ඇත්තක නියෝජනයකි. බොරු ඇත්ත පිළිගෙන ජීවත් වීම  ජීවිතයට ගැටලුවක් නොවේ. ජීවිතයට ගැටලුවක් වන්නේ බොරු ඇත්ත පිළිනොගැනීමය. ඔබ බොරු ඇත්ත පිළිගන්නේ බොරු ඇත්තක් ලෙස නොවේ. ඇත්තක් ලෙසිනි. දේශපාලනය ඔබ ඇත්තක් ලෙස පිළිගනියි.  ප්‍රේමය, ආදරය ඔබ ඇත්ත ලෙස පිළිගනියි. ආගම, දෙවියන් ඔබ ඇත්ත ලෙස පිළිගනියි. මම ඒ සියල්ල බොරු ඇත්ත ලෙස පිළිගනිමි. ඔබ මේ ඇසට පෙනෙණ, අතට හසුවන භෞතික ලෝකය ඇත්ත ලෙස පිළිගනියි. මම එම භෞතික ලෝකය බොරු ඇත්තක් ලෙස පිළිගනිමි.
ඇත්තක් නම් එය සෑම විටම නිශ්චිත විය යුතුය. එසේ නිශ්චිත වන කිසිවක් නැත. නිශ්චිත වන කිසිවක් නොමැතිනම් සෑම දෙයක්ම වෙනස් වන සුළුනම් සත්‍ය යනුවෙන් දෙයක් පවතින්නේ කෙසේද? නිරන්තර වෙනස් වීම සත්‍යය සෙවීමට බාධාවක් වන්නේය. සත්‍ය අපට හමුනොවන්නේ වෙනස් වීම නිසාය. භෞතික ද්‍රව්‍යයද වේගයෙන් වෙනස් වෙයි. ඔබ පුටුව ලෙස හඳුන්වන ද්‍රව්‍ය දකින මොහොතක් පාසා වෙනස් වෙයි. වෙනස් වන පුටුවත් හැර නොවෙනස් වන පුටුවක් ඔබට අල්ලා ගත නොහැක. භෞතික ද්‍රව්‍යයන්ගේ වෙනස් වීම එතරම් වේගවත් නම් භාෂාමය සංකල්පයන්හි වෙනස් වීම කෙතරම් වේගවත් විය හැකිද? ප්‍රේමය, දේශපාලනය, කලාව, ආගම කෙතරම් වේගයෙන් වෙනස් වන්නේද? නොවෙනස් වෙන දෙයක් හමුවන තුරු වෙනස්වන මෙය අප රවටන්නේය. රැවටි රැවටී සත්‍ය ලෙස මායාවක් පෙන්වන්නේය.
මයාව බිහිසුණු නම් සත්‍ය ලෙස සිතා සිටිය දෙය මායාව වන කල්හි, එය කෙතරම් බිහිසුණු විය හැකිද? අප එම බිහිසුණු බව තවමත් අවබෝධ කරගෙන නොමැත්තෙමු. එසේ අවබෝධ වූවානම් පුංචි ඇත්තවල් බොරු වූවා කියා අප හඬා වැටෙන්නේ නැත. දුක්වන්නේ නැත. කලකිරෙන්නේ නැත.
මහා බොරුවක් තුළ හිඳිමින් පුංචි ඇත්ත, මහා ඇත්ත ලෙස සිතමින් ඒවා බොරු වූ පසු අප රැවටුණා කියමින් දුක්වීමේ අර්ථයක් තිබේද?
ප්‍රේමය මහා බොරුවකි. එම බොරුව තුළ හිඳිමින් අපි ඇත්තට ප්‍රේම කරමු. එම ඇත්ත ප්‍රේමය බොරු වූ පසු අපි දුක් වන්නෙමු. සියදිවි නසා ගන්නෙමු. ඒ ප්‍රේමය ඔබ ඇත්තක් ලෙස සිතන නිසාය.
සියල්ල බොරුවක් මායාවක් ලෙස සිතන්න. යමක් බොරු වුණා යැයි කියා හෝ රැවැට්ටුවා කියා හෝ දුක් නොවන්න. මන්ද, මහා බොරුව තුළ ඇති අතුරු බොරු, බොරු ලෙස නොගන්නා නිසාය.

No comments:

Post a Comment